Tuesday, March 27, 2012

Opipäev ja intensiiv.

Ma ei ole nüüd pikalt kirjutanud, ei suutnud mõtteid piisavalt koondada :)
Hakkan nüüd järgemööda kirja panema mis toimus ja mismoodi aga enne ütlen veel ära, et kõik on hästi! Ühtegi hoogu ei ole olnud! Valuvaigisteid ei ole enam vaja. Eile võeti ka klambrid peast ära juba, 26 tk. Kõik on hästi :)
13,03 läksime haiglasse. ega sel päeval midagi ei tehtudki. analüüsid olid kõik juba võetud. Eks neil oli oluline see et me lihtsalt oleme olemas ja järgmisel päeval läheb kõik kenasti. Õhtul peale 21.00 enam süüa-juua ei tohtinud.
Gilbert magas öösel rahulikult. Mina muudkui veeresin küljelt-küljele. 2h vist suutsin kokku magada, hetkel mõtlen et oleks võinud mingit unerohtu küsida, aga see on tagantjärele tarkus. Olin pakkinud kokku koti millega elada siis niikaua kuni sinna palatisse ükskord tagasi saame.
Hommikul 6.30 äratus. Kiire kohvi ja juba oligi haigla auto meil järel et sõita sinna kirurgiakliinikusse. Jäime seal ühte palatisse ootele. Umbes kell 8 viidi mu laps siis ära. See tee seal koridoris kui laps opile viiakse ja kõik need lambid näkku paistavad tundub kummaline, õigemini aeg seal koridorist opisaali on kummaline, aeg koosneks nagu piltidest, piltidest mis aegamööda üksteisega vahelduvad. See viimane musi uksetaga ja tunned kuidas süda tõmbab kokku ja palud et teda sinult lihtsalt ära ei võetaks ja et kõik läheks hästi. Hääletult röökiv palve.
Ja siis. Siis ootad. Ootad ja kontrollid pidevalt telefoni et ikka aku täis oleks ja pilt ees ja et telefon ära kadunud ei oleks jne..
Ja siis tuli SEE kõne! kell oli umbes 13.30. Kirurg ütles et op möödus komplikatsioonideta, kõik läks hästi, kasvaja saadi täielikult kätte, Gilbert on viidud ärkamise tuppa ja umbes tunni pärast võib intensiivi vaatama minna. Kirurg mainis veel seda, et kasvaja on saadetud patoloogiasse, et tegu ei olnud selle kasvajaga mis nad arvasid, mingi teine tüüp hoopis. Aga suure tõenäosusega ikka healoomuline. Ehk sel nädalal nüüd saabub lõplik vastus millega tegu!
Nii, sammud haigla poole, varsti juba näeb last! Minu väga suureks üllatuseks nägi ta välja tunduvalt parem kui peale seda eelmist oppi. ta tundis ennast paremini, nägi välja palju parem. Südamesse voolas rahu. Vaikselt püüdsin Gilbertiga rääkida, arstidele oli väga oluline et tal kõik käed, jalad liiguksid ja et ta suudaks rääkida ning räägitust aru saada. Kõigepealt saime liikuma parema käe. Mingi aja pärast õnnestus juba ka varbaid liigutada. Vasaku käega oli natukene probleeme, aga lõpuks liikus juba seegi!
Kuidagi märkamatult olin mina selleks ajaks juba päris haigeks jäänud. Olemine oli lihtsalt kohutav. Küsisin arstilt seda maski et saaksin lapse juures olla. Mulle anti terve karp ja mainiti et see mask kaitseb ainult 5 minutit! Uskumatu :)Mis mõte neil maskidel siis üldse niiväga on?
Kuidagi sai see päev seal vaikselt õhtusse veedetud, käisin aga kohvikus teed joomas muudkui et veidigi turgutada ennast. Apteegis sai ka korduvalt käidud igasugust turgutavat kraami hankimas. Ilmselgelt laadisin ennast tol õhtul ravimitest üledoosi. Mitte midagi ei tundunud aitavat, aga no OLI VAJA et oleks parem !
Hiljem mõtlesin. Enne seda oppi olin ma väga mõtlematult hinges mõelnud, et ohh kui kerge ja tore oleks kui ma selle opi päeva ja sealt paar päeva edasi ka lihtsalt lamaksin, magaksin, ei tunneks midagi, ei teaks midagi. Et nii kerge oleks! Ja kuna ma tõesti kartsin ja olingi täiesti mõtlematu.. siis ikka korduvalt suutsin selliseid mõtteid mõelda. Ega ma ei teadvustanud endale mida sellise soovi täitumine endaga kaasa toob. Ma lihtsalt tahtsin kuidagi kergemini hakkama saada, see opi katsumus tundus liiga hirmus. Ja vot palun! Minu soov täideti! Olin umbes 3 päeva jutti üle 39 palavikus, esimese päeva tuigerdasin linnapeal ja 2 järgmist päeva olin sonides oma poja kõrval haiglavoodis! Ja tõepoolest, 2 esimest päeva peale oppi tean ma ainult seda et pojal oli talutav olemine, pidevad verevõtmised, testimised, ravimid ja 90% ajast ta lihtsalt magas. Nii minagi.
Järgmistel päevadel lugesin raamatut " Söö, palveta, armasta". Selle raamatu India osas üks meestegelane rääkis oma loo, et ta palvetas iga päev Jumala poole, et kallis Jumal, ava mu süda! Ja anna mulle märku kui sa seda teinud oled! No loomulikult täitis Jumal nii suurelt südamest tulnud palve, juba 2 kuu pärast tehti sellele mehele avatud südameoperatsioon.. No minuarust igaljuhul on Jumalal väga hea huumorimeel! Ma loodan et ma sellega kedagi ei pahanda :)

Loodan homme juba panna kirja järgmise osa sellest haiglasolekust.
Ps. Eks ma ikka mõtlen vahel et kas sellel minu blogil on üldse suuremat mõtet. Et ehk siin on ju lihtsalt palju emotsioone, küllap ka vingumist ja hala. Lisaks muidugi see, et oma elu ja eelkõige lapse elu on niimoodi laiali laotatud. Aga täna, kui ma sain kirja jälle. Inimeselt kelle jaoks ongi see tähtis et ma kirjutan. Selle pärast et teda puudutab see kõik isiklikumat kui väga paljusid teisi. Selle pärast et lihtsalt teada, et keegi, näed, see inimene on selle kõik üle elanud. Ja kõik on hästi ja keegi teab mis tunne see on jne.. See kõik on ühel hetkel elus nii tähtis. See teadmine on justkui päästerõngas tormises hinges. Rasked ajad saavad mööda ja sa lihtsalt elad selle üle! Ja nii ongi!

12 comments:

  1. Oh, jumal, ootasin niii väga Su postitust.
    Nii hea , et kõik on oluliselt paremuse poole liikunud. Soovin sulle ja su perele jõudu ja tervist.Usun, et varsti on teie elu rutiinnses argipäevas ja kõik see eelnev muutub vaid halvaks unenäoks
    Terv.
    Jane

    ReplyDelete
  2. Minagi ootasin väga seda postitust! Head uudised ja kõike paremat teile!

    ReplyDelete
  3. meie samuti!
    üks kergendusohe ja palju häid soove saadan teile teispoolt maakera teele!

    ReplyDelete
  4. Olen iga päev mitu korda käinud kontrollimas, et ehk nüüd, ehk nüüd...
    Ei tunne isiklikult sind ega Gilbertit, aga ma olen ääretult tänulik, et sa oled vaevaks võtnud ja julgenud oma mõtteid maailmaga jagada. See blogi on mind aidanud, nii uskumatu kui see ka pole.

    Lisaks loodan, et see blogi muutub varsti kohaks, kuhu sul varsti nagu polegi enam midagi kirja panna. Sest argipäev ongi argipäev ja selle asemel, et öösiti oma mõtteid siia maandada, naudid sa hoopis oma perekonna seltsi.

    Kallistused!

    ReplyDelete
  5. Aitäh :) Te olete nii armsad :)
    Eks ma haiglast tulles nautisingi rõõmsat argipäeva. Ei tahtnud üldse selle haiguse peale mõelda enam. Elu nagu avaneb jälle, kõik teed paistavad avanevat, ei ole enam ainult see haigus ja selle järgi joondumine. Mul on hakanud südames küpsema üks suur soov, lasen sel veel veidi settida ja siis kirjutan :)

    Aitäh teile!
    Te ei kujuta ette ka kui palju te olete oma heade sõnadega meile tuge andnud! See on nii ilus.

    Aitäh!

    ReplyDelete
  6. Rõõm lugeda teie paranemisest!!!
    Käisin ka iga päev vaatamas, kas on uudiseid :)
    Kuigi ei tea ma ega tunne teid, on teie lugu mind väga puudutanud.
    Minu head soovid, palved ja mõtted, et teil kõik järjest paremini on!

    ReplyDelete
  7. Kui ma selle blogi leidsin ja esimesi postitusi lugesin, siis ma nutsin. Lihtsalt nii kurb oli.
    Nüüd, seda postitust lugedes nutsin ka. Aga seekord õnnest. Õnnest, et teil hästi on.
    Jõudu ja õnne teile

    ReplyDelete
  8. Super uudised!!!
    Mõni ime, et sa ise haigeks jäid kogu sellest murest ja stressist.
    Loodetavasti läheb teie elu nüüd tavaliseks :)
    Meiegi unistame sellest, et saaks ometi ükskord elada "tavalist igavat elu", ilma igapäevaste rohtudeta. Kahju on, et juba 2aastaselt lugema-kirjtutama hakanud lapsel tuli seoses 8-aastaselt diagnoositud epilepsiaga justkui "sein" ette. Aga noh, teisalt ei ole meil asi nii hull ja... eks elus läheb lõppeks kõik nii, nagu on määratud minema.
    Teile suured soojad kallistused!!!

    ReplyDelete
  9. Teile oligi ettemääratud ÕNNELIK lõpp sellele haigusesaagaale :) Ootasime selle kõik koos ära :) Tublid olete!
    Ma ei ole blogide lugeja, aga sa kirjutad nii haaravalt, mitte tühje sõnu ja lihtsalt eneseimetlusest ilusaid lauseid, vaid sinu lood on teesklusest vabad,üdini emotsionaalsed. Jagad meiega siiralt oma läbielamisi, tundmusi, mõtteid, emotsioone. Mõtete ja emotsioonide ladusaks väljenduseks on sul lausa annet. Siin on peidus väike kirjanikuhakatis lausa ;)

    Kasuta oma kirjutamise annet nüüdsest ka mujal ;)
    Nüüd, kus mured on seljatatud, ära siiski lõpeta kirjutamist. Kirjuta kasvõi lastelugusid, muinasjutte,jutte elust,mis iganes.
    Sügavaid mõtteid sinu enda sees peaks olema kogunenud piisavalt, et neist raamat kirjutada.

    A.A

    ReplyDelete
  10. Mul on kirjeldamatult hea meel, et teil kõik hästi läks ja veel rohkem hea meel, et hoogusid enam pole!

    Suurepäraselt alanud kevad!

    Ann

    ReplyDelete
  11. Mul on nii hea meel seda postitust lugeda. Nüüdsest läheb kõik vaid paremaks. Soovin Teie perele kõike paremat.

    ReplyDelete
  12. Aitäh teile :)
    Te olete nagu päikesekiired. Sellised soojad ja ilusad ja teete tuju heaks :)
    A.A`le.. mul tekkis vallatu mõte, et äkki on Sinu kirjutis see idee mis mul puudu oli? Vt. aprilli teine postitus, täna kirjutasin. Sest teoreetiliselt, kui see tõesti toimiks ja ma suudaksin kirjutada tõesti nii et sellest on abi ja et tahetakse lugeda, siis olekski see ju vastus minu palvetele. Teoreetiliselt ei osanud ma unes ka näha ju et see blogi siin niimoodi levima hakkab. Äkki see ongi see tee mis aitab jõuda sinna kuhu jõuda tahan? Ok, rahu:) Tormakus ei too head, aga vähemalt on millele mõelda :)
    Aga mis siis kui....?
    Armsad olete :)

    ReplyDelete