Monday, March 5, 2012

Tartust ja Soomest ja muust..

28 veebruar käisime Tartus arengutesti tegemas, see oli vajalik selleks et peale oppi jälle testida ja siis näha kuidas op on mõjunud. Eks ta on ikka oma vanusest allpool, kuigi hinges lootsin mingit imet. Aga vaadates reaalselt, siis ega ta ei saagi olla omavanustega kuskil ühel joonel, ta on nii vähe saanud koolis käia. Igal kevadel terve veerand haiglas veedetud kooliaastast, sel aastal ta ei taastunudki sinna kus ta varem oli. Kõik on loogiline. Samas, ei ole see olukord sugugi mitte lootusetu. Kõik on veel võimalik järgi õppida kui ta stabiilseks muutub. Ja aju taastub! Olen seda korduvalt näinud ja mul on nii hea meel selle üle :)
Soomes käigust - käisime kohtumas arsti ja kirurgiga. Nagu arvata oligi, eks selle opil ikka on riske ka. Oleneb opereeritava ala asukohast, aga eks ajus on kõigil kohtadel oma ülesanne. Sain teada et lõikama hakatakse ikka hoopis kiilusagarat. See piirkond on päris suur, unustasin küsida ala laiust, sügavuse uurisin järgi, see on 1-3 cm. Aga no pildilt näidati lõigatavat ala. Lisaks on riskiks veel ka vasaku käe võimalik tuimus. See on siis nii, et kui meie hoiame käes pliiatsit ja ma teame ka peale vaatamata et tegu on pliiatsiga, siis tema ei pruugi peale oppi enam tunda et see on pliiats, ta peab vaatama. Riskiks on ka see, et kui nad äkki ei lõika piisavalt palju välja, siis võivad jääda mõningad epilepsiahood. Kirurg seletas kenasti, et kui vaadata arvutipilti, siis on sealt see värvitud ala kenasti näha, aga kui aju lahti võtta, siis on üsna ühtlane hall pilt. Aga ta lubas anda endast parima. Nii arst kui kirurg ütlesid korduvalt, et nad on äärmiselt optimistlikult meelestatud selle opi kohapealt. Mina püüan mõelda, et ka pimesooleopil on riskid, ok, teistsugused. Aga riskid on alati! Lisaks kui hakata mõtlema, siis praegu on tema elu ka üks suur ja pidev risk. Isegi kooli minnes, tulles.. alati on risk et hoog tuleb väga ebasobival ajal. Isegi vannis käies, kusiganes. Ta ei saa kuhugi ise minna, isegi kui sõpradega väljas mängib, alati on risk.
Intensiivis peab ta olema 1-3 ööd ja haiglas kokku 7-14 päeva. Kõik selgub kohapeal. Vastavalt olukorrale, nii nagu asjad kulgevad. Selle ööbimise kohta mida ma eelmises postituses otsisin. Esimese öö lähen tuttava juurde ja siis edasi vaatab mis elu toob.
Ma püüan üldse mitte mõelda sellele mis ees on. Hoida seda tavaelu. Lihtsalt ei julge ette vaadata. Nüüd ma juba tean mida oodata. See on kohutav abituse tunne kui laps on kuskil opisaalis ja sa ei saa mitte midagi teha, sa ei saa olla tema kõrval veendumaks et tal on kõik hästi. Kohati kipuvad silmade ette jooksma pildid kuidas ta selle voodiga opisaali viidi ja see tunne mis oli. See kuidas ma teda intensiivis nägin pisarad voolamas - emme, mul on nii valus... Ma ei saa sellele mõelda. See mõte ajab hulluks. Seega väldin teadlikult igasuguseid mõtteid opist.
Käime õues, saadan teda nii tihti kooli kui saab. Eriti tihti ei saa, sest praegu möllavad igasugused viirused, haigestuda lihtsalt ei tohi.
Aeg on nii kummaline. 8 päeva pärast on op. Tundub et sinna on aega veel küll.. ja samas on see nii lähedal. Praegu ei tohi mõelda. Pojal on kõik hästi vist. Tujutseb küll veidi, aga no see on normaalne :) Me ei räägi kodus sellest opist ja ma ei tea kas see on õige. Võib-olla peaks? aga võib-olla mitte? Mulle tundub et oleks õigem mitte rääkida. Eks igal päeval ole omad mured, ette ära muretseda ei saa niikuinii.

6 comments:

  1. Ilmselt on tõesti parem opist mitte rääkida ja katsuda elada tavapärast elu nii stabiilselt kui see parasjagu niisuguses olukorras õnnetub, sisetunde järgi. Ma imetlen su hakkamasaamisvõimet!

    ReplyDelete
  2. Kas teil on rahadega praegu kõik hästi? See mure on otsas?

    ReplyDelete
  3. Jah, tunnen ka et pole vaja rääkida kodus. Selline rahulik igapäevaelu on väga väärtuslik :)
    Ma usun et rahadega saame nüüd hakkama küll. Tartus on juba käidud ja korra Soomes ka. Alles on üle 400 eur. No selle rahaga lihtsalt peab hakkama saama. Eks kerge paanika on ikka, aga pigem mitte raha pärast, vaid seepärast et emotsionaalselt raske seal ja lahtist on palju. See on loogiline ka, paljusid asju ei saagi ette teada, näiteks kuidas poja taastub jne.

    Ja aitäh, aitäh mu Gilbertile mõtlemast! See on kuidagi nii väga tähtis, see et paljud inimesed oma häid mõtteid tema poole saadavad, see annab palju julgust ja turvatunnet. Ma tean et mingeid väga loogilisi seletusi ei ole sellele et mõttejõud aitaks kuidagi. Aga ma ikkagi tunnen, tunnen et te toetate ja see aitab ka meil tugevematena püsida. Aitäh :) Mul on tunne et meid ei toeta enam ainult mitte lähipere keda tunneme, vaid neid nähtamautid õlgu meie kõrval on palju, väga palju. Ja ei saa ju kukkuda kui sind nii paljude poolt püsti hoitakse :)

    ReplyDelete
  4. Selles on Sul tuline õigus- teid toetavad sajad nähtamatud õlad, kellest suurt osa te ei tunnegi.

    Mina elan teile väga kaasa!
    Usun, et kõik saab korda!

    ReplyDelete
  5. Te olete nii tublid! Kõik see positiivne energia, mis Teie poole toetajate poolt tuleb, tagab, et kõik läheb väga hästi! :)

    ReplyDelete
  6. Oleme mõttes teiega ja elame kaasa eesolevale operatsioonile. Saadame palju positiivsust ja kannatust parema tuleviku nimel. Suured kallistused sulle!

    ReplyDelete